Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 29 mars 2011 10:21

Grymt dåligt bloggande...jag vet!


Tänkte iaf berätta läget med oss.


Vi mår bra, har hämtat oss efter att Kalle gick bort. Det var en tung dag men vi börjar sakta men säkert vänja oss att vara utan hund.


Tindra har fått totalt 5 tänder nu, 3 kom nästan samtidigt så hon har sovit lite oroligt och varit lite snuvig.


Moa lever sitt liv, det var avslutning med simskolan i söndags och då fick hon hämta ut 3 märken. Hon var mäkta stolt, och vi likaså!


Med mig...tja nu är man allt bra stor och jag börjar bli trött på att vara trött...längtar tills hösten när man börjar kunna röra sig och orka vara en bra mamma förhoppningsvis! Värk i ländryggen har jag känt sedan i fredags...måste köpa mig en ny vårjacka för inget går rund magen längre.


Liten kort uppdatering! Kram på er!

Av Jenny - 17 mars 2011 13:41

...och i dag kommer H hem!

Han är dessutom ledig i morgon, men givetvis inte av en rolig anledning. I morgon klockan 10 tar vi bort vår älskade hund. Denna veckan har varit allt annat än rolig, jag har haft gråten i halsen hela tiden och när barnen somnat på kvällen sitter jag och snyftar...i natt sov jag dessutom riktigt dåligt och har varit uppe sedan halv 5. Nu sover Tindra middag, Moa är hos farfar&farmor och ska sova över där tills i morgon. Vi lämnar T där i morgon också innan vi åker till veterinären.

Därefter åker vi hem, bara jag & H, och ska städa ordentligt. Städa bort alla hundsaker och även den "vanliga" städningen som har kännts lite meningslös att göra hitills denna veckan.Det är ju liksom hundhår överallt så det är lika bra att städa efter att det inte tillkommer några fler... Efter det åker vi till Hs föräldrar för att äta middag och hämta barnen.


På lördag ska vi hitta på något roligt ha vi sagt, vet dock inte vad än men något måste vi göra känner jag.

Får väl se hur man känner efter helgen och när det blir vardag igen, om man kommer att känna att det är tomt...

Mycket svammel blev det men jag behövde verkligen skriva av mig!

Kram

Av Jenny - 16 mars 2011 15:48

I dag är ingen bra dag. Jag och T åkte på babysången idag för att komma ut och göra något men det uppskattades inte från hennes sida. Får väl gå i höst i stället :)


Det är tungt i dag, tårarna rinner stup i kvarten och jag försöker kämpa på tills på fredag, då vi tar bort han. Synd är det att H inte är hemma, allt blir liksom lite extra jobbigt då.  


Det ser ut som ett bombnedslag här men kan bara inte ta mig för att städa. Hoppas att man orkar lite mer i helgen. Då har vi även bestämt oss för att hitta på något roligt. Vi kommer aldrig att glömma honom, men förhoppningsvis kommer vi snart att vänja oss att vara utan hund.    

Av Jenny - 14 mars 2011 14:28

Vi har tagit ett tungt beslut. Vi ska avliva vår hund Kalle som vi har haft sedan 8 år tillbaka. Detta är givetvis riktigt tungt, att ta beslutet själv även om veterinären samråder. Grunden för detta är i första hand ett mågsår som upptäcktes i höstas. Han har fått behandling med mediciner & specialfoder(dyrt som attans!) men nu hjälper inte detta han heller.


På fredag fm gör vi detta, vi åker till en klinik som ligger nära och där han har varit många gånger. De sköter dessutom om detta snyggt och bra för djuren.

Usch vad tomt det kommer att bli...

  

Av Jenny - 11 mars 2011 08:02

Vaknade på bra humör i dag! Det är fredag, solen är framme och i helgen ska det hända en massa kul (hoppas jag).

I dag beger jag och tjejerna oss till ÖF på fm, sedan blir det hem, ta hand om hästarna, fixa lite inför helgen osv...i kväll lär det väl bli lite mys som vanligt :)


I morgon em lämnar vi barnen hos mormor för vi ska på firmafest med Hs företag. Det blir gemensam buss till Göteborg där middag och show väntar. Men det jag ser mest fram emot är sovmorgon på söndag!!


Nä nu ska jag starta en maskin tvätt och göra oss i ordning för ÖF.

Ha en bra dag och helg!

  

Av Jenny - 9 mars 2011 12:44

Nu har jag fått hem mitt paket från Buzzador på länge. Vi ska prova Frutti! Tindra har svept 2 redan, hon älskar dom! De är dessutom lite billigare än ex Ellas chitchen.

Av Jenny - 9 mars 2011 06:06

Hallo!


Den senaste veckan har varit tråkig & tuff men en dålig Tindra och mest bara varit hemma vilket jag tycker är så tråkigt...

Hon fick sina 1-års sprutor för en vecka sedan och fick först feber i 2½ dygn, sedan kraftig diarré, så hon har mest gnällt och velat sitta i knät. Hon är helt bra nu, men har kommit på att det är gott att sitta i mammas knä mest hela tiden...


Annars har det väl inte hänt så mycket, vi ska vara barnlediga i helgen för det är firmafest i Göteborg! Tänk att få sova ut!


Kram på er!

Av Jenny - 1 mars 2011 13:41

Vissa dagar är man lite nere, inte som när jag var deprimerad utan man bara känner att man inte vill /orkar göra något och i dag är en sådan dag. Vi har inte gjort ett jota jag och T när Moa var på dagis. Nu sover Tindra sedan vi kom hem vilket är skönt för henne.


I går fick jag mocka extra i stallet, vilket gjorde att ryggen inte mådde bra på kvällen och jag fick lite sammandragningar. Det gick över och jag somnade i från det. Jag har ju trots allt kommit en bit in i graviditeten nu, vilket gör sig påminnt i bland att man måste lugna tempot. Magen är enorm, hela jag är enorm just nu men det ska det ändras på kan jag lova till hösten. Att jag ska väga ett visst på vågen bryr jag mig inte om, utan huvudsaken är jag kan se mig i spegeln utan att må dåligt.


Nu är jag i af i v.25 Allt funkar bra förutom halsbränna och som sagt lite känningar i rygg/bäcken, men det är verkligen inget mot de tidigare graviditeterna. Någon magbild kommer ni inte få på denna bloggen, är inte villig att visa min mage så offentligt!


Hoppas nu att våren kommer snart!

Presentation

Hej! och välkommen till mitt krypin!
Här kan du läsa om en smått speciell småbarnsmamma och hennes vardag med barn och alla djur...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Graviditeten


Ovido - Quiz & Flashcards