Alla inlägg under december 2010

Av Jenny - 26 december 2010 06:38

Hej!

Här är allt bra, ganska nyss gått upp faktiskt men jag & T har sovit i eget rum i natt då vi försöker få henne att inte vilja ha välling på natten. Det gick ganska bra. hon fick inget förrän 02.30, och har inte fått mer efter det.


Allt är bra med oss, har haft en lugn jul och i går höll vi oss hemma hela dagen. Jag mår finfint, inga tecken från bebben att inte leva förutom lite rörelser(tror jag iaf) Dock så är jag lite tröttare igen, så det kanske är dags att få i sig mer järn?


Nåväl, i dag ska jag en sväng till rean. Men det får bli snabb och intensiv shopping för kl 13 kommer hjälp som ska skotta av taken...


Inga julbilder än, Moa fick sköta den delen eftersom hon fick en ny digitalkamera av oss, men hon har tagit typ 200 bilder så det behöver sållas ;)


Kram




ps. Datum för UL är 26/1, vilket är sent men det är väl inte så mkt att göra åt det. Tror jag är i v. 19 då. Veckan innan hade ändå inte funkat för då är inte H hemma. Ds

Av Jenny - 21 december 2010 16:58

Hallojs allihop!

 Här fixas det och donas inför julen. De sista julklapparna är inhandlade i dag, i morgon ska all mat fixas & på torsdag är det förhoppningsvis julefrid här i huset. Julafton ska tillbringas hemma tills efter kalle anka då vi åker till Hs föräldrar. Min mamma kommer hit på fm men min pappa är bortrest med sin familj som vanligt.


Det "gnager" en liten oro i mig ang. graviditeten. Det närmar sig den tiden på året då jag fick reda på att vi fått missfall förrförra gången, alltså för 3 år sedan då vi skulle haft bebis exakt samma tid som den kommande. Det finns ju inga tecken på att något skulle vara fel, men jag antar att det är lite försvarsmekanism för mig, i fall något går fel. Vi har i alla fall fått tid för UL i januari, så händer inget före det får man väl anta att det står rätt till ;)


H har i alla fall tagit ledigt alla mellandagar så det ska njutas tillsammans!!


God jul allihopa!

  

Av Jenny - 15 december 2010 19:30

Hallojs!


Här sitter jag, helt ensam, resten av familjen sover redan. Älskling har jouren på jobbet så han fick börja jobba 01 natten till i dag, Moa gick upp 04.15 av någon andledning och Tindra har bara sovit en gång i dag så hon var rejält trött.


I morgon är det sista dagen för Moa, sedan är det jullov i 3veckor. Får se om det går att ta sig ut i morgon, det ska bli snöstorm. Om det går att köra ska jag och T på avslutning för babysången och på em kommer det lite kompisar hit.


Tindra fick förresten sin första tand i fredags, och står utan stöd nu. Hoppas att hon går snart!

Av Jenny - 11 december 2010 10:05

Ja nu är det väl oficiellt, vi väntar tillökning i juni 2011. Det var inte särskilt planerat, så vi var lite i chock de första veckorna men nu är det efterlängtat och välkommet.

 

MEN än är det tidigt så vi tar verkligen inte ut något i förskott, med tanke på vad som hänt oss förut. Då skulle vi fått barn 25/6 2008, men fick missfall 28/12 2007.


Nu är det beräknat till 21/6 2011, så det är nästan skrämmande nära. Det har gett mig lite hjärnspöken även om vi vet att det var enbart slumpen som gjorde att vi fick missfall.


Jag försöker blicka framåt och njuta över att vara hemma ett bra tag till :)


I dag ska vi på julbord, hoppas nu bara att det inte är magsjuka jag har åkt på, för jag började dagen med att må dåligt om man säger så...illa har jag mått innan men inte sååå illa...



Ha det bra

Av Jenny - 1 december 2010 16:24

Hejsan!


Dagarna går alldeles för fort, så mycket bloggning blir det inte. Sambon jobbar väldigt mycket, och jag har mitt att göra också. Försöker komma lite hemifrån genom att åka till ÖF, simma och så. Helgerna kommer att gå rasande fort fram till jul för det är middagar & julbord inbokade varje helg utom 4:e advent.


Alla mår bra i familjen. Försökte ta julkort på mina små barn, blev väl så där...

Ha det bra!  

Presentation

Hej! och välkommen till mitt krypin!
Här kan du läsa om en smått speciell småbarnsmamma och hennes vardag med barn och alla djur...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Graviditeten


Ovido - Quiz & Flashcards